در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

سایت تبلیغات رایگان، ثبت آگهی فروش و استخدام برنامه نویس آی تی نیدز

سمینار تحقیقات بازیهای دیجیتال توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در دانشگاه علم و صنعت تهران

سمینار تحقیقات بازیهای دیجیتال توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در دانشگاه علم و صنعت تهران

آگهی رایگان
  • کسب و کارهای آنلاین، استارتاپ، همایش اخبار رویدادهای فناوری اطلاعات اخبار سمینار، همایش و نمایشگاه
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
  • آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
  •    تهران تهران
  • 132 بازدید
  • تهران، دانشگاه علم و صنعت

برگزاری سمینار تحقیقات بازیهای دیجیتال توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با محورهای گرافیک کامپیوتری، هوش مصنوعی وجنبه‌ های فنی در دانشگاه علم و صنعت تهران

 

همایش پزوهشی در زمینه بازی های کامپیوتری و Digitall

امروزه بازی های رایانه ای در دنیا وسیله ای است جذاب جهت سرگرمی، یک رسانه پر طرفدار، یک روش موثر آموزشی، یک شیوه کارآمد بهداشت و سلامت و یک اقتصاد بزرگ، که بسیار با اهمیت می باشد.
صنعت بازی های دیجیتال، مانند سایر صنعت ها جهت گسترش و پیشرفت خود به پژوهش و توسعه محتاج است.

بنیاد ملی بازیهای رایانه ای به یاری دانشگاه علم و صنعت ایران بزرگترین همایش ایرانی با موضوع بازی های دیجیتال را تحت عنوان کنفرانس تحقیقات بازی های دیجیتال یا Digital Games Research Conference (DGRC) با هدف انتقال دانش تولید شده توسط محققان حوزه بازی های دیجیتال به صنعت در تاریخ دوم آذرماه سال نود و شش برگزار می نماید.

محورهای همایش پژوهش های بازی های دیجیتال

موضوعات سمینار تحقیقات بازی های دیجیتال در نه شاخه قرار گرفته که در زیر به آن ها اشاره می گردد:

گروه اول: گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال

این دسته خود شامل محورهای زیر می باشد:

واقعیت مجازی (Virtual Reality-VR) و بازی‌های دیجیتال
واقعیت افزوده (Augmented Reality-AR) و بازی‌های دیجیتال
فناوری‌ها و الگوریتم‌های بلادرنگ برای تصویرسازی (Rendering)
سایه‌زنی و نور
فناوری‌ها و الگوریتم‌های انیمیشن
گرافیک بازی‌های موبایلی
طراحی رابط گرافیکی بازی‌های دیجیتال
الگوریتم‌های سریع مدل‌سازی و تصویرسازی برای بازی‌های دیجیتال
الگوریتم‌های محیط گرافیکی و صدا برای فیزیک و موتور بازی‌سازی
ویدئوهای همه‌جانبه و چند دیدگاهی (Immersive and Multiview Video)

گروه دوم: هوش مصنوعی و بازی‌های دیجیتال

موضوعاتی که در ردیف این گروه قرار می گیرد به شرح زیر می باشد:

روش‌های فازی در بازی‌های دیجیتال
هم فرگشتی (Co-evolution) در بازی‌های دیجیتال
روش‌های شبکه عصبی در بازی‌های دیجیتال
مدل‌سازی NPC در بازی‌های دیجیتال
یادگیری (Learning) در بازی‌های دیجیتال
تصمیم‌گیری، راهبرد و راهبری (Decision Making,Strategy and Navigation) در بازی‌های دیجیتال
کاربرد نظریه بازی (Game Theory) در بازی‌های دیجیتال
طراحی روایی هوشمند (Intelligent Narrative Design)
شبیه‌سازی ازدحام و جمعیت (Crowd and Flock Simulation)

گروه سوم: جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال

در دسته سوم محورهای زیر مورد بحث قرار می گیرد:

تولید محتوای روالی (Procedural Content Generation)
تجربه ایده‌آل (Best Practices) و الگوهای طراحی بازی
تشخیص و تصحیح ضد الگوها (Anti-patterns) در برنامه‌نویسی بازی‌های دیجیتال
معماری‌های مبتنی بر عامل (Agent) در بازی‌های دیجیتال
امنیت بازی‌های برخط (Online) با تکیه بر معماری­‌های نوین
فناوری‌های بهینه‌سازی بازی‌های دیجیتال
میان‌افزارها، ابزارها، کتابخانه‌ها و دارایی‌ها
ارزیابی کیفی (Quality Assessment)
بازی‌های آنلاین با جمعیت بالا (MMO)
داده‌کاوی (Data Mining) و بازی‌های دیجیتال
بازی‌های دیجیتال سیار
فناوری‌های وب و کاربردهای اینترنتی بازی‌های دیجیتال
معما‌ری‌ها و تکنیک‌های بازی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی

گروه چهارم: پردازش بازی‌های دیجیتال

در خوشه چهارم محورهای این کنفرانس موضوعات مورد بحث هستند:

پردازش موازی در بازی‌های دیجیتال
توانمندسازی بازی‌های دیجیتال با معماری CUDA
محاسبات توزیع شده و بازی‌های دیجیتال
محاسبات ابری (Cloud Computing) و بازی‌های دیجیتال

گروه پنجم: بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی

موضوعات مورد بحث در این گروه به شرح زیر می باشد:

یادگیری و بازی‌های جدی (DGBL,Edugames)
سلامت و بازی‌های جدی (Health Games)
تبلیغات و بازی‌های جدی (Advergames)
مذهب و بازی‌های جدی (Religious Games)
محیط‌زیست و بازی‌های جدی (Environmental Games)
نگرش و بازی‌های جدی (Games for Change)
هنر و بازی‌های جدی (Art games)
مدیریت بحران (Disaster Management) و بازی‌های جدی
شبیه‌سازی (Simulation) و بازی‌های جدی
خانواده و بازی‌های جدی
مهارت افزایی و بازی‌های جدی (Games Exergames,Training)
بازی به منظور ارزیابی و تست (Game for Assessment)

گروه ششم: ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال

موضوعاتی که در ردیف این گروه قرار می گیرد به ترتیب زیر است:

سواد رسانه‌­ای و بازی دیجیتال (Game Literacy)
کارکرد‌های روانی و ارتباطی واقعیت مجازی (VR)، افزوده (AR) و ترکیبی (MR) در بازی‌های دیجیتال
هویت (Identity) و بازی‌های دیجیتال
احساسات (Emotions) و بازی‌های دیجیتال
جنسیت (Gender) و بازی‌های دیجیتال
اخلاق (Ethics) و بازی‌های دیجیتال
تأثیرات روانی بازی‌های دیجیتال
روش‌های نوین تحقیق در مطالعات بازی‌های دیجیتال
مخاطب‌شناسی بازی‌های دیجیتال
اقتصاد سیاسی (Political Economy) و بازی‌های دیجیتال
دیپلماسی رسانه‌ای (Media Diplomacy) و بازی‌های دیجیتال
رفتارهای جامعه پسند (Prosocial Behavior) و بازی‌های دیجیتال

گروه هفتم: تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال

این دسته محورهای زیر را در بر می گیرد:

تجربه بازیکن (Player Experience)
طراحی تجربه کاربری (User Experience-UX)
مدل‌سازی هیجان کاربر (Player Emotion Modelling)
تعامل انسان و رایانه (Human Computer Interaction-HCI) در بازی‌های دیجیتال
تعاملات عاطفی و شناختی انسان و دیجیتال در بازی‌های دیجیتال
رابط کاربری بازی‌های دیجیتال (User Interface-UI)
محیط­‌های تعامل‌پذیر (Context-dependent Interactive Environments)
فناوری‌های پوشیدنی (Wearable Technologies) و بازی‌های دیجیتال

گروه هشتم: هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال

در گروه هشتم درباره محورهای زیر بحث می گردد:
طراحی هنری بازی‌های دیجیتال
طراحی کاراکتر در بازی‌های دیجیتال
داستان‌گویی (Storytelling) در بازی‌های دیجیتال
صدا و موسیقی بازی
طراحی فضا و جلوه‌های ویژه بازی‌ها
نظریه‌­های سرگرمی (Theory of Fun)
نظریه بازی (Game Theory)
طراحی رابط کاربری (UI)

گروه نهم: اقتصاد، مدیریت و کسب‌و‌کار در بازی‌های دیجیتال

در آخرین خوشه محورهای کنفرانس تحقیقات بازیهای دیجیتال موارد زیر ارائه می گردد:

سیاست‌گذاری در صنعت بازی‌های دیجیتال
توسعه اقتصادی پایدار (Sustainable Economic Development) از طریق بازی‌های دیجیتال
بازاریابی، تبلیغات و مطالعه رفتار مصرف‌کننده بازی‌های دیجیتال
مالکیت فکری (Intellectual Property-IP) و مسائل حقوقی مرتبط با کسب‌وکار بازی‌های دیجیتال
پول‎سازی (Monetization) در بازی‌های دیجیتال
تجارت الکترونیک و بازی‌های دیجیتال
کارآفرینی (Entrepreneurship) و بازی‌های دیجیتال
مدیریت پروژه در بازی‌های دیجیتال
آینده‌پژوهی بازی‌های دیجیتال
تأمین مالی برای بازی‌های دیجیتال
جمع سپاری (Crowdsourcing) در بازی‌های دیجیتال
مدیریت اکتساب فناوری (Technology Acquisition Management) در بازی‌های دیجیتال
آموزش و مدیریت منابع انسانی در ساخت بازی‌های دیجیتال

آخرین مهلت ارسال پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ بوده و متقاضیان تا روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ مهلت دارند که اصل و چکیده مقالات خود را ارسال نمایند. سپس در تاریخ شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ نتایج داوری مقالات اعلام می گردد.

همچنین آخرین مهلت ثبت نام نهایی و ارسال نسخه نهایی مقالات دوشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۶ می باشد.

تاریخ برگزاری پنجشنبه 1396/09/02

آدرس دبیرخانه: تهران، خیابان مفتح شمالی، خیابان گلزار، تقاطع زیرک زاده، پلاک 32، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، طبقه 4، واحد پژوهش.

مکان برگزاری: دانشگاه علم و صنعت

نیازمندیهای رایگان، کاریابی اینترنتی و ثبت تبلیغات تجهیزات شبکه آی تی نیدز

هیچ دیدگاهی برای این آگهی ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

  ثبت آگهی رایگان