بررسی دغدغه های آموزشی سازمان ها و نحوه نگرش شرکت ‌های بزرگ به موضوع آموزش کارکنان و معرفی راهکارهای چند کمپانی معتبر مانند وال مارت و آمازون در این زمینه

اهمیت آموزش کارکنان برای فرصت شغلی در شرکت های معتبر

موضوع آموزش کارکنان همواه یکی از اصلی ترین دغدغه های شرکت های بزرگ دنیا به شمار می رود و همواره این کمپانی ها در تلاش بوده اند تا به بهترین نحو ممکن کارمندان خود را آماده پذیرش فرصت شغلی مورد نظر خود نمایند.

بررسی دغدغه های آموزشی سازمان ها و نحوه نگرش شرکت ‌های بزرگ به موضوع آموزش کارکنان و معرفی راهکارهای چند کمپانی معتبر مانند وال مارت و آمازون در این زمینه

نحوه نگرش این شرکت های بزرگ به موضوع آموزش کارکنان متفاوت بوده است که در ادامه به دیدگاه برخی از این سازمان های معتبر در این زمینه اشاره خواهیم نمود.

شیوه نگاه سازمان های بزرگ به بحث آموزش کارمندان خود

در شرکت وال مارت، حضور در کنفرانسها، همایشها و فعالیتهای بین المللی و منطقه ای جزء وظایف مدیران است.

شرکت موتورولا آموزشهای خود را به گونه ای ارائه میدهد که کارکنان میتوانند آنها را به تلفن همراه خود منتقل و مشاهده کنند.
 
شرکت آمازون جایزه ای را به صورت سالیانه برای تجربیات کارکنان ایجاد کرده است تا تجربیات کارکنان مستندسازی و تسهیم شود.

شرکت IBM از روش گردش شغلی برای آموزش استفاده میکند.

شرکت بوئینگ 100 درصد هزینه های تحصیلی افراد را پرداخت میکند؛ چه با شغل فرد مرتبط باشد چه نباشد.

شرکت مک دونالد از سال 1961 دانشگاه همبرگر را ایجاد کرده است که تاکنون 80 هزار مدیر در آنجا آموزش دیده اند.

شرکت کونولوفیلیپس بخشی از آموزش خود را در حین برنامه دوچرخه سواری هفتگی خود ارائه میکند.

در شرکت INTEL، هر فرد میتواند در سال در شش دوره آموزشی به صورت 100 درصد رایگان شرکت کند و همه هزینه های جانبی آموزش را نیز شرکت پرداخت میکند.

سازمان شما به مقوله آموزش چگونه می نگرد؟